مساحت و جمعیت فرانسه

 سطح کشور فرانسه به صورت یک شکل شش ضلعی است؛ این کشور پهناور با وسعت 550 هزار کیلومتر مربع، وسیع‌ترین کشور در اروپای غربی بوده و نزدیک به یک پنجم از مساحت اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که مساحت فرانسه در حدود یک سوم ایران است. این کشور از شمال شرقی، شرق و جنوب غربی، دارای مرزهای مشترک با کشورهایی نظیر بلژیک، لوکزامبورگ، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و موناکو است.

فرانسه 22 امین کشور پُر جمعیت جهان بوده و جمعیت آن در سال 2020 چیزی نزدیک به 65.2 میلیون نفر بود. 81.5 درصد از کل جمعیت کشور در مناطق شهری سکونت داشته و میانگین سنی این مردم 42.3 سال است. امید به زندگی نیز برای مردان 80.4 سال و برای زنان هم 85.8 سال است.

زبان و مذهب مردم فرانسه

زبان رسمی مردم فرانسه، فرانسوی است. زبان فرانسوی نوعی زبان هند و اروپایی از خانواده زبان‌های رومی بوده که امروزه به عنوان زبان اصلی بیش از 136 میلیون نفر از مردم جهان شناخته می‌شود. افزون بر فرانسه، بخش‌هایی از آفریقای شمالی و مرکزی نیز به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. چیزی نزدیک به 200 میلیون نفر در سراسر جهان، زبان فرانسوی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده و با آن صحبت می‌کنند. افزون بر فرانسه، نزدیک به 29 کشور دیگر به این زبان سخن می گویند. زبان فرانسوی ماحصل تغییرات بومیان این کشور، در زبان لاتین است. زبان فرانسوی، زبان رسمی و اصلی بیش از 88 درصد از مردمان این کشور بوده و تعداد کمی از مردم در مناطق خاص نیز به زبان‌های فنلاندی، عربی و ایتالیایی صحبت می‌کنند.
روز ملی این کشور 14 ژوئیه بوده و حاکمیت این کشور به همراه بخش اعظم جمعیت فرانسه، از دین مسیحیت کاتولیک پیروی می‌کنند. با این وجود تعداد زیادی از مردم و مهاجران، با دین‌های مسیحیت پروتستان، یهودی و مسلمان در این کشور مشغول به زندگی هستند. 88 درصد از مردم این کشور، دارای دین رسمی کاتولیک هستند.

نژاد مردم فرانسه

امروزه کشور فرانسه مهد تلاقی فرهنگ و نژادهای گوناگون است. مردم فرانسه خود متشکل از چندین گروه قومی متفاوت هستند که حتی در زمان انقلاب بزرگ فرانسه، تنها نیمی از مردم این کشور قادر به صحبت با زبان فرانسوی بودند. یک درصد از جمعیت این کشور را مردمان متعلق به دین یهود شکل می‌دهند. می‌توان گفت که نژاد مردم این کشور ترکیبی از اقوام گل‌ها، ژرمن‌ها، سلت ها و فرانک‌ها است.

 

کشور فرانسه

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه

فرانسه را می‌توان کشوری پیشرو در زمینه جای دادن فرهنگ‌های گوناگون در جهان دانست که شهر پاریس نیز پرچمدار شهرهای این کشور، در این زمینه است. فرانسه از قرن هفدهم میلادی مرکز فرهنگی دنیا بوده و علاقه مردم این کشور به تئاتر، سینما، رستوران‌ها، آثار هنری و مواردی از این دست زبان زد است. در فرانسه مدرن، زندگی مردم و قوم‌های گوناگون کاملاً پذیرفته شده و حتی از این مسئله برای ترکیب دستورهای آشپزی گوناگون نیز استفاده شده است.
مردم فرانسه به غذا اهمیت فراوان داده و آشپزی در این کشور بسیار مهم قلمداد می‌شود. آشپزی فرانسوی با دقت بسیار، یکی از مدرن‌ترین آشپزی‌های جهان است که در آن به جزئیات توجه فراوانی شده است. طبق آداب و رسوم فرانسه، آشپزی در مناطق گوناگون وابسته به محصولات و مواد اولیه مرسوم در آن منطقه است. مردم فرانسه در زمینه وقت شناسی بسیار سخت گیر هستند؛ حتی در مهمانی‌های رسمی نیز نیازمند پیروی از قوانینی خاص هستید که از جمله آنها می‌توان به ارسال گل پیش از ورود اشاره کرد.
در فرهنگ مردم این کشور، اهمیت به لباس حتی لباس‌های راحتی بسیار رایج است. لباس رسمی مردم این کشور که به منظور حضور در مراسمات و یا مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، با دقت فراوانی انتخاب شده و آنها در این زمینه با مردمان دیگر بخش‌های اروپا بسیار متفاوت هستند. فرانسه و خصوصاً شهر پاریس، مهد مد و فشن هستند. در این کشور شاهد برندهایی بسیار معروف در این زمینه هستیم که از جمله آنها می‌توان به دیور، شنل، لویی و هرمس اشاره کرد.
همچنین این کشور میزبان چندین برند معتبر جهانی در زمینه عطر و ادکلن است که بدون شک شما نیز از این مسئله آگاه هستید. فرانسوی‌ها دارای آداب و رسوم خاص هستند. به عنوان مثال، برای دادن گل به شخصی دیگر بهتر است که عددی فرد (به جز عدد 13) را انتخاب کرده و باید در نظر داشته باشید که انتخاب گل‌ها، بر اساس سن طرف مقابل باشد.
مردم فرانسه در زمینه اعتقادات دینی خود، ملت و دولت تعصب داشته و از این رو بسیار مشهور هستند. مردم فرانسه اکثر نظرات منفی به دولت و حکومت را توهین تلقی کرده و بهتر است که اگر در نقش گردشگر وارد این کشور می‌شوید، از صحبت‌های منفی سیاسی پرهیز کنید.

Comments

Popular posts from this blog

بازار روز نوشهر

گردشگری سلامت چیست؟

روستای افراتخته