مولفه‌های تاثیرگذار بر میزان جذابیت گردشگری سلامت

 طبق بررسی‌­های مختلف، رضایت گردشگر سلامت ارتباط مستقیمی با جذابیت­‌های گردشگری سلامت دارد. جذابیت گردشگری پزشکی با عوامل بسیاری در ارتباط بوده و به­‌آسانی قابل­‌ارتقا است. از مهم­ترین عوامل موثر در جذابیت مدیکال توریسم یا گردشگری پزشکی می­‌توان به این موارد اشاره کرد:

    • به کار بردن روش‌­ها و علم روز پزشکی به همراه تجهیزات درمانی با بالاترین تکنولوژی جهت درمان بیمار با رضایت بیمار از فرایند درمان و نتیجه همراه است.
    • حمایت همه­‌جانبه از گردشگران سلامت و ارائه خدمات مختلف در زمینۀ دریافت ویزا، شرایط اقامتی استاندارد، رفت­‌وآمد آسان و ارائه سایر خدمات رفاهی مرتبط، رضایت گردشگر سلامت را به دنبال دارد.
    • مطرح بودن کشور در زمینۀ گردشگری سلامت و ارائه اطلاعات موثق در این زمینه یکی از عوامل مهم و اساسی در جذب گردشگر سلامت به کشور و افزایش جذابیت گردشگری سلامت است.
    • دسترسی آسان به صنعت گردشگری سلامت و ارتباط مستقیم بیماران بین­‌المللی با مراکز فعال در زمینه توریسم سلامت، موجب اعتماد بیمار به پاسخگویی این سیستم و جذب بیشتر آن­‌ها می­‌شود.
    • هزینۀ پایین­‌تر خدمات درمانی در کشور مقصد و پوشش بیمه­‌ای قوی، یک عامل جذب­‌کنندۀ قوی برای تمامی گردشگران سلامت بوده و به­‌طور مستقیم با افزایش رضایت گردشگر سلامت مرتبط است.
    • تبلیغات گسترده از کانال­‌های ارتباطی مناسب می­‌تواند شما را مستقیما به مخاطب وصل کند. همواره یک معرفی قوی براساس اصول مارکتینگ و در پاسخ به نیاز مشتری، یک فاکتور اساسی در شناخته­‌شدن بوده و می‌­تواند جذابیت بسیار بالایی برای مخاطب ایجاد کند.
    • مواردی مانند طبیعت­‌درمانی، جذابیت‌­های بصری و سایر جاذبه­‌های گردشگری یکی از عوامل مهم در انتخاب کشور مقصد هستند. مواردی از این دست، نقش مهمی را در راستای بازتوانی پس از بیماری، درمان و بهبود حال روحی بیمار ایفا کرده و به طور قطع با افزایش رضایت گردشگر سلامت همراهند.

Comments

Popular posts from this blog

بازار روز نوشهر

گردشگری سلامت چیست؟

روستای افراتخته