از تجارت جنین تا خبری خوش برای زوج های عقیم + فیلم

 چهار جنین حاصل بذر عشق او و همسرش در فریزر یخ زده‌اند و منتظرند تا روزی گرمای مادر را حس کنند؛ مادری که حداقل ۳ سال رنج کشیده، آنهم با کیلو، کیلو دارو خوردن و تحمل درد درمان.

اما در آخرین لحظه  که می‌رفت خوشحالی عمیق اش از نتیجه دادن روش( IUI ) و حس ریشه دواندن گُلی در وجودش، او را به خوشبخت‌ترین مادر دنیا تبدیل کند، در ۶ هفتگی از دست رفت؛ تنها دردی عمیق و جانکاه برای "مریم" به جای گذاشت چرا که آن همه وعده پزشکان و امیدهایی  که داده بودند و در خود او هم جان گرفته بود بر باد رفته می دید.

از زمان مثبت شدن آزمایش بارداری، حس مادری در وجود یک زن ریشه می‌ دواند

خودش می گوید" شاید بعضی‌ها بگویند ۶ هفتگی جنین که هنوز حس مادری ندارد و قلبش نمی‌تپید، اما مادرها متوجه می‌شوند چه می‌گویم؛ واقعیت این است از زمانی که جواب آزمایش بارداری مثبت می‌شود حس مادری در وجود یک زن ریشه می‌ دواند."

حالا که حس قشنگش را تجربه کرده بود، بادی نبود که با این بیدها بلرزد؛ پس از چند ماه خودش را جمع و جور کرد و دوباره درمان را از سر گرفت؛ این بار سخت تر و مقاوم تر، روش‌های پیشرفته درمان ناباروری را امتحان کرد؛ گاهی حالش از سنگینی داروها خیلی بد می‌شد و اینکه باید ۱۵ روز پی در پی آمپول تزریق می کرد اما  پس از یکسال درمان پی در پی به روش (IVF )، باز هم به نتیجه نرسید.

دلشکسته است و روزهایی که حالا خاطره شده اند و جنین هایش که فکر آنها رهایش نمی کند؛ گاهی برای دوباره مادر شدن و انتقال آن جنین ها برنامه ریزی می کند اما فکر آنکه دوباره آن دردها تکرار شود و نتیجه ای حاصل نشود، او را در راه بیم و امید متوقف می کند.

با همه درد و رنج‌هایی که کشیده، می گوید "دست پزشکانی که به زوج‌ها کمک می‌کنند صدای گریه نوزاد در کلبه‌شان بپیچد می‌بوسم."

امتحان آخرین شانس بچه دار شدن در ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در ایران

هم اینک بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در ایران فعالیت می کنند تا با کمک روش‌های پیشرفته به یاری ۴ میلیون زوج با مشکلات ناباروری بشتابند که حاضرند زندگی شان را بدهند تا بلبل خانه برایشان آواز بخواند چرا که از ثروتمندترین و قدرتمندترین انسانهای دنیا تا فقیرترین آنها به این آگاهی رسیده اند که صدای خنده فرزندی در خانه یک دنیا را می ارزد و حتی گریه هایش.

اینجا یکی از ۱۰۰ مرکزی است که زوج های ایرانی آخرین شانس‌شان را برای بچه دار شدن امتحان می کنند؛ مرکزی که  آب پاکی را حتی به روی دست خانواده های عقیم نمی ریزد و به آنها روش های قانونی اهدا را توصیه می کند.

تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد با روش های درمان ناباروری در رویان

به گزارش ایسنا، مرکزی که فعل "ما می توانیم" را هر روز صرف می کند و دکتر احمد وثوق، مدیر مرکز درمان ناباروری رویان احساس خوشبختی می کند از اینکه توانسته از زمان دانشجویی در این موضوع وارد شود؛ حالا مرکزی که او مدیرش است با بیش از ۳۰ سال فعالیت، حداقل ۴۰ هزار نوزاد از طریق روش های درمان ناباروری به آغوش خانواده ها هدیه داده است.

سیمین، اولین نوزاد به دنیا آمده در رویان به روش لقاح مصنوعی در سال ۱۳۷۲

اولین نوزاد این مرکز سیمین نام گرفت؛ نخستین نوزادی که به روش لقاح مصنوعی و خارج رحمی(میکرواینجکشن) به دست متخصصان ایرانی در کوچه سیمین منطقه زعفرانیه تهران و در پژوهشگاه رویان در سال ۱۳۷۲ به دنیا آمد؛ حالا سیمین خانم قصه ما در خانواده ای خراسانی ۲۷ ساله شده و فارغ التحصیل دانشگاه.

اضافه شدن سالانه حدود ۸۰۰۰ زوج به مراجعه کنندگان مرکز ناباروری رویان

امروز حدود ۲۲۰ هزار زوج با مشکلات ناباروری در رویان تحت درمان هستند و به طور میانگین در سال حدود ۸۰۰۰ زوج به مراجعه کنندگان این مرکز اضافه می شوند؛ علاوه بر آنکه از کشورهای دیگر بخصوص همسایگان ایران و بخصوص ایرانیان ساکن در خارج کشور از اروپا، آمریکا و کانادا به این مرکز مراجعه کرده اند که البته فعلا به دلیل همه گیری کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است.

رویان این روزها خیلی شلوغ است، حتی با وجود کرونا؛ شاید عجیب به نظر برسد که با وجود چرخیدن یکی از مرگبارترین ویروس ها در دنیا و ایران، اطراف خیابانهای منتهی به حافظ شرقی و کوچه بنی هاشم در اطراف بزرگراه رسالت تهران، کیپ تا کیپ ماشین پارک شده و افرادی که در میانه کوچه هم تاکسی دربست می کنند و هم جویا می شوند آدرس خانه  های اجاره ای اطراف این مرکز را که اغلب بر روی دیوارهای اطراف مرکز قابل مشاهده است.

همه این هیاهوها و برو و بیاها برای خانواده هایی است که از اقصی نقاط کشور؛ از مریوان کردستان گرفته تا اسلامشهر تهران آمده اند تا به قول مرد مریوانی با لباس و زبان کردی اش زیر سایه درخت حیاط رویان بگوید " هاتووم بۆ ئێرە ژنە کم مناڵدار بێ " (آمده ام اینجا تا زنم بچه دار شود) تا بخت‌شان را برای صاحب فرزند شدن بیازمایند.

Comments

Popular posts from this blog

بازار روز نوشهر

گردشگری سلامت چیست؟

روستای افراتخته