جاذبه های گردشگری ایران به روایت دختر بلغاری
جاذبه های گردشگری ایران به روایت دختر بلغاری
وقتی خارجی ها به ایران سفر می کنند اول شیفته معماری و بناهای بسیار زیبای تاریخی می شوند و بعد مهمان نوازی و غذاهای خوشمزه ایرانی هوش از سر آن ها می برد. موج ایران هراسی که در چند دهه اخیر توسط برخی از کشورها و رسانه های جهان به راه افتاده، تاثیر منفی زیادی بر افکار عمومی جهان
به خصوص عاشقان جهانگردی جهت سفر به ایران داشته و با وجود طوفان شبکه های اجتماعی و محتوایی که به نفع ایران در سرزمین دیجیتال در سال های اخیر منتشر شده است، همچنان بسیاری از گردشگران اروپایی و آمریکایی برای سفر به اقلیم شگفت انگیز پارس، مردد هستند.
در چند سال اخیر، سفر گردشگران خارجی به ایران بسیار آسان شده است. گردشگران ۱۹۰ کشور دنیا، می توانند بدون اخذ روادید از مبدا به ایران سفر کرده و از روادید فرودگاهی ۹۰ روزه (Visa on Arrival) استفاده کنند که شوکی به گردشگری ایران در چند سال اخیر به شمار می رود و توسعه صنعت گردشگری را در افق ۱۴۰۴ به همراه دارد.
اکنون، برترین مقصدهای گردشگری ایران که روزگاری، رویای عاشقان ایران بود، به راحتی از طریق درگاه های جهانی و پر مخاطب گردشگری مانند لونلی پلنت و تریپ ادوایزر به صورت تصویری و ویدیویی معرفی شده و شاهد هزاران کامنت روزانه و نریشن صادقانه و واقعی کاربران گردشگر برای سفر به ایران هستیم.
ظرف چند سال اخیر، از هافتینگتون پست، CNN، دیلی میل و گاردین گرفته تا نیویورک تایمز و نشنال جئوگرافیک، سفر به ایران را در فهرست ۱۰ پیشنهاد پر اولویت به مخاطبان خود معرفی کرده و برخی نیز، برای زدودن تصویر منفی از ایران در ذهن گردشگران، دلایل مهم امن بودن و ارزشمند بودن اقلیم پارس به عنوان مقصد شماره یک گردشگری در آسیا را ذکر کردند.

گزارش سرویس گردشگری شبکه خبری CNN آمریکا درباره ۳۴ دلیل باورنکردنی جذاب برای سفر به ایران
اینکه تا این اندازه، برترین درگاه های خبری و سیاسی و اجتماعی روز دنیا، گزارشات مصور و ویدیویی درباره سفر به ایران در چند سال اخیر منتشر کردند، یک امتیاز فوق العاده برای صنعت گردشگری سنتی کشور است که تا پیش از این، محصور بمباران خبرهای منفی علیه ایران و دنیای گردشگری ایران بود.

گزارش گاردین از ۸ دلیلی که سفر به ایران، شما را شگفت زده خواهد کرد
یکی از مهم ترین ابزاری که در چند سال اخیر، به توسعه گردشگری ایران کمک کرد و شاید خیلی مورد توجه متخصصان گردشگری و محققان جامعه اطلاعاتی کشور قرار نگرفت، نقش بی بدیل توریست بلاگرها (Tourist BLOGGERR) وشبکه های اجتماعی عکس محور، در ترغیب گردشگران برای سفر ارزان و خودمانی به ایران بود.
نمونه اش را می توان در کانالی مانند SEEYOUINIRAN جستجو کرد که روایت های صادقانه و جذاب گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند را در اختیار ده ها هزار کاربر قرار می دهد. به هر حال، جادوی شبکه های اجتماعی، اکنون تاثیر زیادی در معرفی مقصدهای بی نظیر گردشگری ایران به جامعه جهانی داشته و به نظر می رسد، توریسم بلاگر ها نیز در این مسیر تاثیر زیادی داشته اند.
Comments
Post a Comment