صنعت گردشگری سلامت، از اقدام تا جلب رضایت گردشگر پزشکی

 رضایت گردشگر سلامت شاه‌کلید جذب مخاطب بیشتر و گسترش گردشگری سلامت است. به دلیل اهمیت موضوع، ما در این مقاله به مسائل پیرامون گردشگری پزشکی و عوامل موثر در رضایت بیمار می‌پردازیم. از این مسائل می‌توان به میزان رشد کسب‌وکار، میزان توجه عوامل دست‌اندرکار جهت کسب رضایت گردشگر پزشکی و اقداماتی در راستای افزایش جذابیت این صنعت برای گردشگران سلامت و بیماران اشاره کرد.

توریسم سلامت یک صنعت روبه‌­رشد و با ظرفیت بسیار بالا برای شکوفایی بوده و با سرعت روزافزونی در حال گسترش و پیشرفت است. پیشرفت گردشگری سلامت در کنار مزایای انکارنشدنی‌اش، سختی بیشتری را برای فعالان این حوزه به همراه آورده است. سختی کار از این جهت است که بازار گردشگری سلامت به سمت رقابتی شدن پیش می­‌رود و باید تلاش زیادی در راستای کسب رضایت گردشگر سلامت انجام شود تا این صنعت پابرجا مانده و حرفی برای گفتن داشته باشد.

بیمار خانم راضی و خوشحال از خدمات گردشگری سلامت دریافتی خود در کنار اعضای تیم آریامدتور

 ارتباط میان رشد کسب‌وکار و رضایت گردشگر سلامت

اهمیت رضایت مشتری در رونق گرفتن کسب‌­وکار یک موضوع بدیهی و غیرقابل­‌انکار است. فرایند انتخاب مرکز استاندارد، پزشک حاذق و کشوری با صنعت گردشگری سلامت به خودی خود سخت و زمان­‌بر است. به همین دلیل اگر رضایت گردشگر سلامت جلب شود، قطعا برای اقدامات درمانی خود در آینده همان کشور و همان مراکز را انتخاب می­‌کند. همچنین کار خوب در ذات خود یک تبلیغ بسیار قوی بوده و با افزایش تقاضا برای کشور مقصد همراه است.

رابطه بین رشد کسب‌وکار و رضایت گردشگر سلامت به همین‌جا ختم نمی­‌شود و پیچیدگی­‌های بیشتری دارد. رشد روزافزون کسب­‌وکارهای مرتبط با گردشگری سلامت و استفاده از متدها و تکنولوژی­‌های روز در این زمینه، روی رشد صنعت گردشگری سلامت در کشور تاثیرگذارند. در واقع اجزاء یک کل منسجم را می‌­سازند که بسیار قوی‌­تر از مجموع آن­‌ها بوده و موجب می‌­شود تا کشور به عنوان یک مقصد قوی در زمینه توریسم سلامت معرفی شود. طبعاً افزایش توان و ظرفیت کشور در صنعت گردشگری پزشکی با سرازیر شدن گردشگر سلامت و افزایش رضایت بیمار همراه است.

یک بیمار خانم خندان به عنوان گردشگر سلامت که از خدمات شرکت آریامدتور در ایران راضی و خشنود است

اهمیت توجه به جلب رضایت بیمار در کسب‌وکارهای درمانی

درست است که رشد کسب­‌وکار و رضایت گردشگر پزشکی ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و یکدیگر را تقویت می­‌کنند اما نباید از این شمشیر دولبه غافل شویم. رشد صنعت گردشگری پزشکی باید همه‌جانبه و در تمامی جهات باشد و نکته مهم در این زمینه، توجه به رضایت بیمار به عنوان یک رکن اساسی است.
رضایت گردشگر سلامت تنها مرتبط با یک جزء مانند پزشک یا بیمارستان نیست؛ بلکه باید تمامی ارکان سیستم اولویت اول خود را رضایت گردشگر پزشکی در تمامی زمینه­‌ها بدانند. استفاده از تکنیک‌­های درمانی به­‌روز بدون توجه به ارتباط صحیح با بیمار چیزی جز نارضایتی به دنبال ندارد. همچنین توجه به بیماری و مشکل بیمار بدون درنظر گرفتن مواردی مانند راحتی در سفر و اقامت نتیجۀ جالبی به دنبال ندارد.

رضایت گردشگر سلامت موجب اعتماد و درنتیجه، وفاداری او به یک کسب‌­وکار می­‌شود. چیزی که در دنیای رقابتی امروز حرف اول را جهت بقا و پیشرفت کسب‌­وکار می­‌زند.

Comments

Popular posts from this blog

بازار روز نوشهر

گردشگری سلامت چیست؟

روستای افراتخته