صنعت گردشگری سلامت، از اقدام تا جلب رضایت گردشگر پزشکی
رضایت گردشگر سلامت شاهکلید جذب مخاطب بیشتر و گسترش گردشگری سلامت است. به دلیل اهمیت موضوع، ما در این مقاله به مسائل پیرامون گردشگری پزشکی و عوامل موثر در رضایت بیمار میپردازیم. از این مسائل میتوان به میزان رشد کسبوکار، میزان توجه عوامل دستاندرکار جهت کسب رضایت گردشگر پزشکی و اقداماتی در راستای افزایش جذابیت این صنعت برای گردشگران سلامت و بیماران اشاره کرد.
توریسم سلامت یک صنعت روبهرشد و با ظرفیت بسیار بالا برای شکوفایی بوده و با سرعت روزافزونی در حال گسترش و پیشرفت است. پیشرفت گردشگری سلامت در کنار مزایای انکارنشدنیاش، سختی بیشتری را برای فعالان این حوزه به همراه آورده است. سختی کار از این جهت است که بازار گردشگری سلامت به سمت رقابتی شدن پیش میرود و باید تلاش زیادی در راستای کسب رضایت گردشگر سلامت انجام شود تا این صنعت پابرجا مانده و حرفی برای گفتن داشته باشد.
ارتباط میان رشد کسبوکار و رضایت گردشگر سلامت
اهمیت رضایت مشتری در رونق گرفتن کسبوکار یک موضوع بدیهی و غیرقابلانکار است. فرایند انتخاب مرکز استاندارد، پزشک حاذق و کشوری با صنعت گردشگری سلامت به خودی خود سخت و زمانبر است. به همین دلیل اگر رضایت گردشگر سلامت جلب شود، قطعا برای اقدامات درمانی خود در آینده همان کشور و همان مراکز را انتخاب میکند. همچنین کار خوب در ذات خود یک تبلیغ بسیار قوی بوده و با افزایش تقاضا برای کشور مقصد همراه است.
رابطه بین رشد کسبوکار و رضایت گردشگر سلامت به همینجا ختم نمیشود و پیچیدگیهای بیشتری دارد. رشد روزافزون کسبوکارهای مرتبط با گردشگری سلامت و استفاده از متدها و تکنولوژیهای روز در این زمینه، روی رشد صنعت گردشگری سلامت در کشور تاثیرگذارند. در واقع اجزاء یک کل منسجم را میسازند که بسیار قویتر از مجموع آنها بوده و موجب میشود تا کشور به عنوان یک مقصد قوی در زمینه توریسم سلامت معرفی شود. طبعاً افزایش توان و ظرفیت کشور در صنعت گردشگری پزشکی با سرازیر شدن گردشگر سلامت و افزایش رضایت بیمار همراه است.
اهمیت توجه به جلب رضایت بیمار در کسبوکارهای درمانی
درست است که رشد کسبوکار و رضایت گردشگر پزشکی ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و یکدیگر را تقویت میکنند اما نباید از این شمشیر دولبه غافل شویم. رشد صنعت گردشگری پزشکی باید همهجانبه و در تمامی جهات باشد و نکته مهم در این زمینه، توجه به رضایت بیمار به عنوان یک رکن اساسی است.
رضایت گردشگر سلامت تنها مرتبط با یک جزء مانند پزشک یا بیمارستان نیست؛ بلکه باید تمامی ارکان سیستم اولویت اول خود را رضایت گردشگر پزشکی در تمامی زمینهها بدانند. استفاده از تکنیکهای درمانی بهروز بدون توجه به ارتباط صحیح با بیمار چیزی جز نارضایتی به دنبال ندارد. همچنین توجه به بیماری و مشکل بیمار بدون درنظر گرفتن مواردی مانند راحتی در سفر و اقامت نتیجۀ جالبی به دنبال ندارد.
رضایت گردشگر سلامت موجب اعتماد و درنتیجه، وفاداری او به یک کسبوکار میشود. چیزی که در دنیای رقابتی امروز حرف اول را جهت بقا و پیشرفت کسبوکار میزند.
Comments
Post a Comment