همه چیز درباره گردشگری سلامت در ترکیه

 بر طبق آمار و ارقام سازمان آمار ترکیه، در 15 سال گذشته ترکیه موفق شده است به یکی از کشورهای موفق در عرصه گردشگری سلامت تبدیل شود. ترکیه در سال‌های اخیر توانسته است برای 890 هزار بیمار از 165 کشور جهان جاذبه پزشکی داشته باشد. به طور میانگین می‌توان گفت که ترکیه در این بخش از هر بیمار ده هزار دلار کسب درامد می‌کند. رئیس شورای گردشگری پزشکی در ترکیه عنوان کرده است که ترکیه بعد از آلمان و آمریکا سومین کشور پرطرفدار جهان در این زمینه است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با گردشگری سلامت در ترکیه تا انتهای متن با ما همراه باشید.

گردشگری سلامت در ترکیه به چه شکل است؟

به‌طورکلی گردشگری سلامت به زمانی گفته می‌شود که شما برای طی کردن پروسه درمان خود به سراغ کشوری دیگر می‌روید و در بیمارستان‌های آن کشور پذیرش می‌شوید.

شکل ارائه خدمات پزشکی در ترکیه بسیار شبیه به آمریکاست. برای مثال در ترکیه پزشکان می‌توانند هر مقدار که بخواهند از هر دارویی را تجویز کنند و بیمار از داروی سوم به بعد هزینه بیشتری خواهد پرداخت. ولی محدودیتی در تجویز به هیچ عنوان وجود ندارد.

نظام آموزشی ترکیه نیز تغییر کرده و به سمت فعالیت‌های تجربی رفته است و اغلب دانشجویان زیر نظر متخصصان اروپایی پرورش می‌یابند و نسلی قدرتمند پزشکی این کشور را هدایت می‌کند و نسل بعدی را نیز آموزش می‌دهد.

48 بیمارستان در این کشور از شرایط استاندارد برخوردار هستند و علاوه بر این‌ها، بیمارستان‌های مشترک بین‌المللی بسیاری در ترکیه وجود دارد و این کشور در جایگاه ششم جهان قرار دارد.

زمان انتظار برای درمان در ترکیه بسیار پایین است. مثلا اگر در یک کشور غربی شما مجبورید برای جراحی زانویتان 18 ماه صبر کنید در ترکیه تنها دو هفته بعد به اتاق عمل منتقل می‌شوید.

افرادی که برای درمان به ترکیه سفر می‌کنند اغلب شهرهای اصلی و پرطرفدار ترکیه مانند استانبول، آنتالیا و آنکارا را ترجیح داده‌اند. طبق آمار 92 درصد این افراد از بیمارستان خصوصی و 8 درصد باقی‌مانده از بیمارستان‌های دولتی استقبال کرده‌اند.

گردشگری سلامت در ترکیه بیشتر تمرکز خود را بر جراحی‌های زیبایی و عمومی زنان، جراحی لیزری چشم، رادیوتراپی، دهان و دندان، ناباروری، بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین پیوند عضو گذاشته است.

بیشترین بیماران از عراق، لیبی، آذربایجان، اکراین و روسیه به این کشور برای درمان سفرکرده‌اند.

البته مردم هر کشوری برای منظور و درمانی متفاوت به این کشور سفر می‌کنند. برای مثال کشورهای حوزه خلیج‌فارس بیشتر برای کاشت مو و جراحی زیبایی، مردم اروپا برای چشم‌پزشکی‌ها و جراحی‌های لیزری چشم و همچنین دندان و جراحی‌های زیبایی، مردم کشورهای بالکان و مغولستان برای پیوند و انکولوژی، مردم آفریقا برای درمان سرطان و مردم استرالیا، نیوزیلند و حوزه اسکاندیناوی برای درمان‌های پوستی، به‌عنوان گردشگر سلامت وارد ترکیه می‌شوند.

بیمارانی که برای درمان به ترکیه سفر می‌کنند به همراه مترجم‌های حرفه‌ای از درب فرودگاه پذیرایی می‌شوند و مترجم آن‌ها را با ماشین‌های وی آی پی به سمت بیمارستان و یا محل اقامت تدارک دیده شده می‌برد. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند حین طی پروسه درمان از امکانات تفریحی و گردشگری ترکیه نیز بهره ببرند و تعطیلاتی نیز داشته باشند.

علاوه بر مداوا بیمارستان‌های ترکیه سیستم‌هایی مانند، ترجمه 24 ساعته به زبان‌های عربی، انگلیسی، آلمانی و روسی و تلفن‌هایی جهت اخبار اورژانسی و شماره 184 برای رسیدگی به شکایات نیز تدارک دیده است.

Comments

Popular posts from this blog

بازار روز نوشهر

گردشگری سلامت چیست؟

روستای افراتخته