قلعه قدمگاه لار

 

تاریخچه

بر اساس اشیایی که در نزدیکی قلعه قدمگاه لار کشف شده، گفته می شود که ساخت این قلعه به قبل از اسلام بر می گردد که هدف از ساخت آن نیز ایجاد یک پوشش دفاعى برای شهر بوده و اکنون چیزی از ساختمان قلعه باقی نمانده و تخریب شده است. آن زمان که سلسله صفویه شهر لارستان را تصرف کردند، قلعه قدمگاه لار را نیز ویران ساختند و اکنون فقط ديوارهٔ شمال و ۲ برج آن باقی مانده است.

قدمگاه لار را در قلب کوه و در پیرامون رودخانه فصلی وروند تاسیس نموده اند و انتهای آن قلعه نارین یا لارین قرار دارد که تاریخ تاسیس آن به عصر اشکانیان بر می گردد. این قدمگاه شباهت زیادی به پرستشگاه های مهرپرستان دارد. اگر به استان یزد رفتید حتما سری به شهر اردکان و آتشکده معروف پیر چک چک بزنید. می بینید که آن نیز در دل کوه کنده شده و حتی افسانه های مختلفی درباره آن به گوش می رسد. این قدمگاه نیز از نظر موقعیت جغرافیایی و نحوه ساخت شبیه پیر چک چک یزد است.

شرايط بازديد

شرايط بازديد

برای رفتن به لارستان همه نوع امکانات حمل و نقلی در دسترس وجود دارد و تنها باید با مراجعه به یکی از سایت های معتبر مانند مستر بلیط، بلیط مقصد خود را پیش از آغاز سفر رزرو و خریداری نمایید. برای بازدید از قلعه قدمگاه لار در لارستان همه روزه می توان اقدام کرد و دیدن آن نیازمند شرایط خاصی نیست اما بیشتر در روزهای چهارشنبه مردم به آنجا می روند.

Comments

Popular posts from this blog

بازار روز نوشهر

گردشگری سلامت چیست؟

روستای افراتخته